miercuri, 18 mai 2011

Miroase a...

 În fața blocului meu e un liliac cu flori mari, movuliu deschis...cu un miros persistent. Astăzi, acest miros mi-a amintit de săpunul acela de casă cu parfum de liliac. :)) Nu știu dacă există memoria mirosului, dar eu...o am. Țin minte anumite mirosuri și mă întâlnesc mereu cu ele. Parfumul unei doamne cochete pe care am întâlnit-o pe stradă mi-a adus aminte de parfumul doamnei învățătoare, când venea la banca mea și îmi explica încă o dată lecția. Mirosul îmbietor de gustări de la Eldi îmi amintește de cozonacii gustoși pe care îi facea draga mea bunică. Magazinul Addidas din mall miroase a gumă Turbo, mă duce cu gândul la anii copilăriei când ne cumparam câte zece gume, făceam balonașe și schimb de abțibilduri.. Parfumul unui bărbat mă duce cu gândul la câte o persoană care folosește acel parfum. Și de aici...se deapănă firul amintirilor. 
 Ce vreau să spun e că uneori nu poți uita trecutul pentru că, inevitabil, el e parte din tine, la orice pas. Fiecare miros pe care îl simți îți trezește amintiri..bune sau rele, despre anumite persoane, iubite sau nu, despre situații haioase sau triste, despre anii inocenți și frumoși ai copilăriei... 
 Vouă ce parfum vă trezește amintiri?

Un comentariu:

  1. Parfumul de fan cosit imi aminteste de vremea cand aveam amintiri memorabile.Dar poate nu e vorba de memoria mirosului ci de mirosul memoriei in cazul asta.Nu mai stiu,am uitat...

    RăspundețiȘtergere