sâmbătă, 16 aprilie 2011

Să fie casa lună și bec de sărbători!

 De când mă știu, la noi acasă vinerea sau sâmbata dimineața era program de curățenie: aspiratul și curațatul covoarelor, frecat gresia și faianța, șters praful, șters geamuri și toate chestiile care țin de curățenie.. Îmi amintesc când eram copii și mama făcea curățenie, iar noi ștergeam praful, sau dădeam cu aspiratorul, mândri că ne lasă mama să mânuim o asemenea jucărie. Ne certa să punem lucrurile la locul lor, după ce le-am folosit. Și pe bune, era fun! Ok, periodic, pe lângă curățenia făcută săptămânal, și la noi se spală perdele, covoare, pături și toate cele, dar nu cu gândul că trebuie să fie totul lună că, vezi Doamne, vin Paștele de parcă ar veni însuși Papa de la Roma la noi acasă. Desigur, facem curățenie înainte de sărbători, dar la noi curățenia se păstrează. Așa am fost învățați.

 Nu pot să înțeleg gândirea gospodinelor care fac curățenie generală înainte de sărbători. Când aud unele tanti când povestesc că le ia vreo săptămână, două, curățenia de Paște,îmi vine să-mi pun mâinile în cap și să le întreb...voi faceți curățenie de două ori pe an, de Paște și de Crăciun? Poate la unii așa e...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu