sâmbătă, 4 iunie 2011

Când voi fi mare, vreau să fiu copil

1 iunie 2011 - prima zi în care mi-a părut rău că nu mai sunt copil, și-am suferit. 
Lângă UPM, în cetate se desfășura o serbare a picilor de la grădi și se împărțeau baloane pentru cei mici. La magazin, o doamnă învățătoare cumpăra 20 de prăjituri pentru elevii ei. Peste tot copii, veseli, cu fericirea citidu-li-se pe chipuri. Acasă, am vrut să-mi scot un film nou, de pe filelist. Din lista aceea de filme, mi-a captat unul singur atenția: Heidi, cu Shirley Temple, un film din anul 1937, care nu știu cum mi-a scăpat, și numele filmului mi-a răscolit amintirile.
În clasa a II-a, de ziua mea, am primit cadou de la prietena și colega mea, Monica, o carte: Heidi, fetița munților. A fost primul roman pe care l-am citit, cu lacrimi în ochi și sufletul la gură.
Citisem cartea, dar nu văzusem filmul. Am petrecut dupămasa uitându-mă la minunăția aia de film, în loc să învăț pentru colocvii, dar a meritat.
Pun pariu că nu doar mie mi-e dor de toți acei frumoși ani, anii copilăriei, ci și ție. Parfumul de gumă Turbo a acelor clipe care au trecut într-o bătaie de palme, îl voi purta în suflet mereu, chiar și când voi avea 80 de ani. 
Aceasta e cartea primită de la Monica.
P.S. La mulți ani cu întârziere copilului din tine!!!

4 comentarii:

  1. Monica van den Enden4 iunie 2011 la 23:44

    Hehe... ce dragut :) Acum ca imi amintesti de detaliile copilariei imi este si mie dor de ea! Cata inocenta si libertate!

    Eu Monica, nu? E scris ceva pe prima pagina sper... pt ca altfel ai o memorie de milioane!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Monica,
    era vorba despre Monica Muresan cu care am fost colega din clasa a 1-a pana in a 4-a, apoi a fost in "C", in clasa doamnei Croitoru, de franceza.
    Noi am fost colege din a 5-a pana in a 8-a si nu mi-am mai tinut nicio zi de nastere in acea perioada. In schimb imi aduc aminte cand am fost la ziua ta! :D Si muulte alte amintiri, cand am fost la bunica la Rastolita, mai stii? :)))))))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Hehe, ce frumos. N-am mai trecut de ceva vreme pe blogul tău şi chiar îmi era dor. Văd că ţi-ai schimbat şi tema, e foarte drăguţă.
    Cât despre copilărie, te înţeleg perfect, deşi am "doar" 16 ani. Asta e viaţa; când suntem mici, vrem să fim adulţi, iar când vine perioada mult aşteptată în copilărie, ne dăm seama că era mai bine înainte.
    :(

    >:D<

    RăspundețiȘtergere